המתיחות בדרום: הצירים ישארו חסומים; קו הרכבת ימשיך לשבות

קובי פינקלר 1 Comment on המתיחות בדרום: הצירים ישארו חסומים; קו הרכבת ימשיך לשבות

גורמי ביטחון אומרים כי ביומיים הקרובים יקבע אם אנו בדרך להסלמה או לרגיעה. ישראל נערכת לאופציות אתגריות וההערכה בשלב זה כי הג'יהאד האיסלמי מתכוון לממש את איומיו ולכן הוחלט כי חלק מכוחות צה"ל יישארו בקרבת הרצועה

צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המתיחות בדרום: הכוננות המוגברת בצה"ל נמשכת כל העת. הצירים בעוטף עזה ימשיכו להישאר חסומים. כך גם קו הרכבת בין אשקלון לשדרות שיושבת גם היום.

גורמי ביטחון אומרים כי ביומיים הקרובים יקבע אם אנו בדרך להסלמה או לרגיעה. ישראל נערכת לאופציות אתגריות וההערכה בשלב זה כי הג'יהאד האיסלמי מתכוון לממש את איומיו ולכן הוחלט כי חלק מכוחות צה"ל יישארו בקרבת הרצועה.

גורם בכיר בג'יהאד האיסלאמי התייחס למעצרו של מנהיג הארגון ואמר כי הוא "מהווה חציית קו אדום" וכי "הזרוע הצבאית בכוננות להגיב על פשעיה של ישראל". לדבריו, "המגעים המתמשכים עם המצרים לא הביאו עד כה לשום הבנות".

בתוך כך, ישראל החליטה לדחות את דרישות הג'יהאד האיסלמי והבהירה למצרים כי לא תשחרר מהכלא הישראלי את האסיר השובת רעב. בנוסף היא הודיעה, כי תמשיך במעצרים של גורמי טרור ביהודה ושומרון.

בישראל בוחנים אפשרות להחריף את העיצומים, כדי לגרום לג'יהאד לחזור בו מאיומו לבצע פיגוע נקמה כנגד מעצרו של בכיר הארגון.

במקביל, תושבי שדרות הקימו הלילה אוהלים בכניסה לעיר כמחאה על העוצר בעוטף. המפגינים אמרו כי הם החליטו לצאת למחאה בדרישה לטפל באיום הביטחוני. "לא נשתוק ולא ניתן לאף אחד להפוך אותנו לכלי במשחק הפוליטי מול הטרור בעזה".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי קרא אתמול לראש הממשלה, לשר הביטחון ולרמטכ"ל לפגוע בארגוני הטרור בעזה. "מחבלים צריך לחסל, ואיומים צריך לנטרל. לא יעלה על הדעת שהמצב הנוכחי נמשך כבר שלושה ימים".

דובר צה״ל בערבית, סא״ל אביחי אדרעי פנה אמש (חמישי) לתושבי עזה וקרא להם שלא לאפשר לארגון הג'יהאד האיסלאמי לגרור אותם להסלמה.

"בימים האחרונים אנו עדים להתנהלות מסוכנת של ארגון הג'יהאד האסלאמי שעלולה להיות לה השלכות חריפות על המצב ברצועת עזה", כתב אדרעי. "התנהלות זו, שמתבטאת בכוונות להוציא לפועל פיגוע נגד תושבי העוטף וכוחות צה״ל, פגעה כבר עתה בשגרת החיים של העזתים: ישראל נאלצה לסגור את המעברים בארז ובכרם שלום כדי למנוע תנועה של אנשים ורכבים בצירים אלה.

דובר צה״ל בערבית, סא״ל אביחי אדרעי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

Yonatan Sindel/Flash90

לדבריו "מדובר בארגון שרווחת התושבים בעזה לא נמצאת לנגד עיניו, ובמחיר שיקולים שאין בינם ובין האינטרס העזתי דבר- הוא מאיים להביא את הרצועה פעם נוספת אל פי תהום. תושבי עזה, אל תאפשרו לג'יהאד האיסלאמי לגרור אתכם להסלמה".

אתמול אחר הצהריים החליט צה"ל לתגבר את אוגדת עזה בכוחות נוספים לטובת הגברת המוכנות. האוגדה תוגברה בכוחות ארטילריה, הנדסה, חי״ר, שריון וכוחות מיוחדים. בנוסף, בשלב זה לא קיימת פקודת עוצר יציאות בצה"ל, אך הוחלט שחלק מהכוחות ישארו בגזרה.

דובר צה"ל לשעבר, תא"ל במיל' אבי בניהו אמר אמש בריאיון ל"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן, כי "עדיף לפגוע באיכות החיים לטווח קצר ולשמור על החיים עצמם". לדבריו "יושבים ראשי המערכת ועושים הערכת מצב ומקבלים החלטה שנועדה להגן על חיי אדם, זו לא התרפסות. מדינת ישראל מספיק חזקה. אנחנו לא מחפשים להרתיע את החמאס כרגע אלא מתעסקים עם הג'יהאד האיסלאמי שזו כנופיה. אבל זה כמו תאריך תפוגה על שקית חלב, המועד יגמר בשעות הקרובות. אם הג'יאהד ינסו להוציא בכל זאת פיגוע מרה תהיה אחריתם".

מנגד, חה"כ מירי רגב (הליכוד) תקפה בריאיון ל"קול חי": "אין ראש ממשלה, אלא פקיד זוטר שנבהל מכל דבר. אנשים יושבים בעוצר ומחכים לראות מה חמאס יעשה. אנחנו לא היינו מגיעים למציאות הזו".

לדבריה "צה"ל עוקב מקרוב ויודע מתי לאפשר לתושבים את שגרת החיים, אבל יש כאן ממשלה מתרפסת שעובדת אצל עבאס ולכן זו המציאות. אני לא זוכרת מציאות כזו ששמים אנשים במעצר בית עד שחמאס יחליט איך מתנהלים. מעניין אם תושבי תל אביב היו יושבים כך בעוצר".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    דיייייייייי כבר!!!! אם זה היה בתל אביב זה לא היה ככה!! היו מפציצים אותם וזהו!!! למה דופקים רק אותנו????